Δευτέρα

ΧΡΩΜΑΤΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



γράφει ο Νίκος"Γλαυξ" - "Werewolves Milsim Team"


Λόγω της κρίσης που περνάμε, είπα να γράψω αυτό το άρθρο σε πρώτο πρόσωπο για το πώς μπορώ να απολαμβάνω την χρωματοσφαίριση περισσότερο χωρίς να ξοδεύω πολλά χρήματα. Δε θα αναπτύξω το κομμάτι ότι αν θές κάτι πολύ βρίσκεις τρόπο (“κόβεις” από κάπου άλλου) αλλά θα δώσω μερικές συμβουλές που ίσως μας βοηθήσουν όλους.



Θέλω να παίζω χρωματοσφαίριση κάθε Σαββατοκύριακο.
Το μόνο πράγμα που με εμποδίζει απο το να το κάνω είναι το κόστος της χρωματόσφαιρας. Αν δεν είμαι αρκετά προσεκτικός μπορώ να ρίξω μέχρι και 1000 χρωματόσφαιρες σε μια ημέρα. Το κόστος ανα κούτα (2000 χρωματόσφαιρες) είναι μεταξύ 30€ και 50€ (εξαρτάται την ποιότητα και το πεδίο). Αν προσθέσουμε τα μεταφορικά, το καφέ, την τυρόπιτα  και το κόστος συμμετοχής στα πεδία το κόστος μπορεί να φθάσει και τα 30€ κατά άτομο! Αυτά είναι αρκετά χρήματα για μία ημέρα, και έτσι αναγκάζομαι να απολαμβάνω αυτό που τόσο αγαπώ μία με δύο φορές το μήνα. Τα BYOP (Bring Your Own Paintballs) παιχνίδια δεν είναι σπάνια αλλά τα BYOP (Bring Your Own Paintballs) πεδία σπανίζουν (δε κρίνω το λάθος ή το σωστό).

Ο μόνος τρόπος είναι να ρίχνω λιγότερες μπίλιες.  
Σας ακούγετε λίγο οξύμωρο; Θα νομίζετε ότι ρίχνοντας λιγότερες χρωματόσφαιρες θα περνάτε περισσότερο χρόνο εκτός παιχνιδιού σαν “χτυπημένος” ΛΑΘΟΣ. Το να ρίχνω πολλές χρωματόσφαιρες σημαίνει ότι έχω εθιστεί στο να “ρίχνω” παρά στο να “παίζω”. Το να προσπαθήσω να ρίχνω λιγότερο είναι δύσκολο γιατί έχω εναντίον μου πολλούς παράγοντες. Όλα τα νέα μάρκερ (όσα έχουν ηλεκτρονικά συστήματα) έχουν μεγάλο ρυθμό βολής. Επίσης τα πεδία που παίζω ή προπονούμαι έχουν στήσιμο που εξυπηρετεί τρόπο παιχνιδιού speedball ή recball με συνέπεια το κομμάτι της ανοιχτής τακτικής να το αντικαθιστώ με επιπλέον μπίλια.

Σημαντικό: να προσπαθώ να πετύχω κάποιον στα 45 με 60 μέτρα απόσταση είναι ένα μεγάλο κόστος σε χρωματόσφαιρες γιατί τότε “παίζω” με τις πιθανότητες.

Η σωστή θέση είναι αναγκαία.
Η χρωματοσφαίριση είναι ένα παιχνίδι θέσεων και τακτικής. Το καλύτερο πράγμα που μπορώ να κάνω για να χρωματίσω τον αντίπαλο είναι να έχω πάρει καλύτερη θέση από αυτόν. Προσπαθώ να έχω την γωνία που θα μου επιτρέψει να βλέπω όσο μπορώ μεγαλύτερο όγκο απροστάτευτο. Αυτό μου επιτρέπει να του ρίξω λιγότερες χρωματόσφαιρες αυξάνοντας την πιθανότητα να τον χρωματίσω. Αν καταφέρω και μειώσω και την απόσταση μεταξύ εμού και του αντιπάλου μου τότε η επιτυχία είναι σίγουρη. Ακόμα καλύτερα όταν είμαι με την ομάδα μου και παίζω τακτικά με αλληλοκάλυψη τότε θα ολοκληρωθεί ο γύρος χωρίς να χρειαστεί να γεμίσω δεύτερη φορά το hopper μου.

Το μέσο ωφέλιμο βεληνεκές του μάρκερ είναι 45-60 μέτρα.
Αν επιχειρήσω να χρωματίσω κάποιον πάνω απο τα 50 μέτρα, το κάνω με φειδώ. Ρίχνω βολές παρενόχλησης σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας μου έτσι ώστε να τραβήξω την προσοχή για να καταφέρουμε κάτι άλλο ....
Το να ρίχνω με σκοπό να χρωματίσω κάποιον από τέτοια απόσταση αυτό σημαίνει ότι είμαι καλός σκοπευτής (με τόσες παραμέτρους λίγο δύσκολο) ή έχω τόσο καλή θέση που έχω καθηλώσει τον αντίπαλο. Η καλύτερη πάντως απόσταση είναι αυτή που θα σου προσφέρει το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού με το μεγαλύτερο μέρος του αντιπάλου ακάλυπτο.

Σημαντικό: παίζω με 50άρι hopper.

Στοχεύω
Δεν περιμένω την ώρα που ρίχνω να πεταχτεί από το πουθενά ο αντίπαλος και να πέσει ο ίδιος πάνω στις χρωματόσφαιρες μου. Ούτε έχουν εφευρεθεί ακόμα οι χρωματόσφαιρες που ακολουθούν την θερμότητα που παράγει το ανθρώπινο σώμα. Άρα για να πετύχω κάποιον πρέπει να τον έχω σημαδεύσει  πρώτα. Οι περισσότεροι παίχτες χρησιμοποιούν την μέθοδο ακολουθώ την βολή μου. Τι σημαίνει όμως αυτό; κάθε φορά που ρίχνω παρακολουθώ που θα πέσει η χρωματοσφαιρά μου και διορθώνω συνεχώς την βολή μου μέχρι το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό το στύλ είναι όντως χρηστικό αλλά μεταφράζετε σε δεκάδες χρωματόσφαιρες χαμένες. Τα Red Dot Sights είναι ένα καλό μέσο για να βελτιώσω την στόχευσή μου. Αυτό πάλι δε σημαίνει ότι ξαφνικά θα γίνω ελεύθερος σκοπευτής. Χρειάζεται μια ρύθμιση στο Red Dot Sight μου έτσι ώστε να ευθυγραμμιστεί με το μάρκερ μου. Μόνο τότε θα έχω ένα ικανοποιητικό επίπεδο στοχευμένων βολών. Επίσης για καλύτερα αποτελέσματα θα πρέπει να αγοράσω και μια κάνη καλύτερης ποιότητας έτσι ώστε να μου δώσει καλύτερο βεληνεκές αλλά και συγκέντρωση βολών.
       
Εύστοχη κάνη είναι η καθαρή κάνη
Αν σκάσει χρωματόσφαιρα μέσα στη κάνη μου την καθαρίζω αμέσως, Εκτός από το γεγονός ότι αλλού θα στοχεύω και αλλού θα πηγαίνει, υπάρχει περίπτωση να σκάσουν και άλλες χρωματόσφαιρες μέσα. Το καταλαβαίνω ότι κάτι δε πάει καλά όταν βλέπω την χρωματόσφαιρα μου να “χορεύει στον αέρα” ή να  βγαίνει σπρέι χρώματος από την κάνη μου. Αμέσως χρησιμοποιώ το squeegee μου και καθαρίζω εσωτερικά την κάνη μου. Το ιδανικότερο θα ήταν να έχω το εξάρτημα εκείνο που σπρώχνει όλη την βρωμιά έξω από την κάνη μου. Είναι τα καλύτερα 10€ που έδωσα ποτέ.

Σημαντικό: Παίζω με βαρυτικό hopper

Οι κακές χρωματόσφαιρες σκάνε
Η ποιότητα των χρωματόσφαιρων αποκαλύπτει ότι κάποιες χρωματόσφαιρες είναι καλύτερες από κάποιες άλλες. Οποιαδήποτε χρωματόσφαιρα μέσης κατηγορίας είναι καλή αρκεί να είναι “φρέσκια”. Αυτό όμως δε το ξέρω σε τι κατάσταση βρίσκετε μέχρι να βάλω με αυτήν . Γι’αυτό προσπαθώ να χρησιμοποιώ χρωματόσφαιρες που την ίδια στιγμή χρησιμοποιούν και άλλοι και τις έχουν ήδη δοκιμάσει. Εννοείται πως αν ανοίξω κούτα και δώ ότι έχει πολλές χρωματόσφαιρες μέσα σπασμένες (πιθανών να είναι πιο ταλαιπωρημένες απο κάποιες άλλες λόγω κλιματικών συνθηκών ή κακός τρόπος αποθήκευσης) θα τις επιστρέψω και θα ζητήσω κάποια άλλη κούτα. Για να ελέγξω την ποιότητα μιας κούτας με χρωματόσφαιρες δειγματοληπτικά παίρνω δύο τρείς και δοκιμάζω την σκληρότητα της και την αναπήδηση της όταν την αφήνω να πέσει απο το χέρι μου χωρίς να ασκώ δύναμη στο έδαφος. Τέλος όταν αφήνω την κούτα για να γεμίσω αργότερα (κάποιες ώρες) προσπαθώ να την βάλω κάπου όπου δεν την βλέπει ο ήλιος και την κλείνω καλά. Μέσα κλείνω όσο μπορώ καλύτερα τα σακουλάκια που τις περιέχουν έτσι ώστε να εμποδίσω να μπεί μέσα υγρασία που ρίχνει την ποιότητα της.
                                                                 
Προσοχή στο
hopper και στο pod μου
Είναι πολύ άσχημο όταν μου ανοίγει το hopper μου και χάνω όλες τις χρωματόσφαιρές μου. Για να το εμποδίσω αυτό χρησιμοποιώ ένα χοντρό λάστιχο που συγκρατεί το καπάκι απο το να ανοίξει ή χρησιμοποιώ διαφορά εξαρτήματα που βοηθούν και να γεμίζω γρήγορα αλλά και να μην μου πέφτουν οι χρωματόσφαιρες. Επίσης το να ανοίξει το pod μου και να πέσουν όλες οι χρωματόσφαιρές μου είναι μεγάλο πλήγμα. Γιαυτό το λόγο αποφεύγω να βάζω τα pod μου με το άνοιγμα προς τα κάτω ή προς το πλάι. Προσέχω να τα τοποθετώ κάθετα πάντα με το άνοιγμα προς τα πάνω και συνήθως βάζω και μια ταινία έτσι ώστε να τα εμποδίζω να ανοίγουν με ευκολία όταν κάνω έρπειν ή μπαίνω μέσα σε πυκνή βλάστηση.

Σημαντικό: αποφεύγω τις ανώφελες εμπλοκές

Μπορώ να φυλάξω ότι περισσεύει
Μπορώ να φυλάξω σωστά τις χρωματόσφαιρές μου για κάποιο χρονικό διάστημα έτσι ώστε να τις χρησιμοποιήσω την επόμενη φορά και να μειώσω το κόστος. Χειρίζομαι την σακούλα με τις χρωματόσφαιρες σαν να ήταν ένας σάκος με χρήματα. Πρέπει η σακούλα να είναι ερμητικά κλειστή. Αν μπεί μέσα υγρασία θα καταστρέψει τις χρωματόσφαιρες. Αν χρειαστεί χρησιμοποιώ δύο σακούλες. Τοποθετώ τις σακούλες σε ένα χαρτοκιβώτιο και το αποθηκέυω σε ξερό και δροσερό μέρος χωρίς να το βλέπει ο ήλιος. Επίσης προσπαθώ να γυρίζω πλευρά στις σακούλες κάθε δύο με τρείς ημέρες. Με αυτό το τρόπο αποθήκευσης και συμπεριφοράς μπορείτε να διατηρήσετε τις χρωματόσφαιρές σας με αυτό το τρόπο για περισσότερο από ένα μήνα σίγουρα (σε μερικές περιπτώσεις αν η ποιότητά τους είναι καλή και παραπάνω).


Να περνάτε καλά, και πάνω από όλα ΑΣΦΑΛΕΙΑ.



Hellenic Paintball Mil/Sim Team